Home :: Contact :: Login


Last additions - MatOpor
4400_10x15.JPG
440018 viewsWrocław ul. Grabiszyńska. Man przewoźnika Michalczewski na tle zabudowań osiedla Grabiszyn.
2718.JPG
271820 viewsWrocław, ul. Grabiszyńska. Linia 11 odjeżdża z ostatniego przystanku trasy przy Cmentarzu Grabiszyńskim. W tle budynki osiedla Grabiszyn.
Wozy typu 205WrAs o stylistyce fabrycznej powoli kończą eksploatację na Wrocławskiej sieci tramwajowej. Subiektywnie wolałem prowadzić te wagony niż Skody 19T, które były wdrażane do eksploatacji w tym samym czasie.
3017_małe.jpg
301720 viewsWrocław, ul. Kwidzyńska. Najnowsza skoda 16T jako linia 6 relacji Krzyki - Kowale.
Pierwsza Skoda 16T przyjechała do Wrocławia dokładnie 22 grudnia 2006 roku. Wtedy była to poważna zmiana jakościowa na Wrocławskich torach. Pierwszy tramwaj, który miał ponad 50% niskiej podłogi. Napęd oparty na silnikach prądu przemiennego ze zmianą częstotliwości napięcia zasilania. Niestety brak klimatyzacji w przedziale pasażerskim.
2329_2330.jpg
2329-233023 viewsWrocław, ul. Marii Curie-Skłodowskiej. Linia 16 relacji Tarnogaj - ZOO, oczekuje na sygnał świetlny zezwalający na przejazd przez skrzyżowanie. Tego dnia był lekki mróz i piękna słoneczna pogoda.
W czasach gdy wycofywano tramwaje typu 102Na, ten wóz był często wykorzystywany jako tramwaj "Awaryjny". Składy 2-wagonowe sprawiały pewne trudności w pracy awaryjnego i szybko zastąpiono je wozami jednoczłonowymi 205WrAs.
2488_10x15.jpg
2488+248926 viewsWrocław, ul. Andrzeja Wajdy. Linia 1 w skróconej relacji Poświętne - ZOO, zbliża się do przystanku Hala Stulecia. Zazwyczaj "jedynka" kursowała do Biskupina jednak remont torowiska w ciągu ul. Z. Wróblewskiego jest całkowitą klapą organizacyjną. Końca prac nie widać. W zasadzie prac nie widać - także o ich końcu ciężko jest coś rzec. Trochę prawdziwej zimy we Wrocławiu było w styczniu 2021.
2711_piastowska.JPG
271126 viewsWrocław, ul. Henryka Sienkiewicza. Linia 17 w kierunku Sępolna. Przystanek "Piastowska"
IMG_4521.JPG
271128 viewsWrocław, pętla Sępolno. Zmodernizowany Protram 205WrAs wjeżdża na pętlę jako linia 17 br 4. Podczas przebudowy konstrukcji wagonu między innymi zmianami wyposażono tramwaj w klimatyzację przedziału pasażerskiego. Jeżeli chodzi o kabinę motorniczego to moim subiektywnym nie zawsze obiektywnym zdaniem uważam, że w Protramach kabina była bardziej przyjazna kierującemu.
IMG_4535.JPG
271130 viewsWrocław, pętla Sępolno. Zmodernizowany Protram 205WrAs wjeżdża na przystanek dla wsiadających. Wagon został poddany znaczącej przebudowie. Ze starej konstrukcji pozostało bardzo niewiele.
2905.jpg
290527 viewsWrocław, ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Linia 10 relacji Biskupi - Leśnica zostawia w tle Most Zwierzyniecki
3123.jpg
312330 viewsWrocław, ul. Marii Skłodowskiej-Curie. Zdjęcie, które na galeriach ocenianych zapewne poddane byłoby wybitnej krytyce lub mówiąc po teraźniejszo-młodzieżowemu strasznemu hejtowi. Widoczny tramwaj nieco mnie zaskoczył i nie zdążyłem zmienić parametrów. Z drugiej strony światło było korzystniejsze. Uważam, że zdjęcie jest warte udostępnienia.
2060_małe.jpg
206055 viewsWrocław, pętla Oporów "po staremu". 2060 to była rakieta. Przy dobrym napięciu w sieci miał moc. Przy 300A zabezpieczenie nadmiarowe nie dawało o sobie znać.
2068~0.jpg
206851 viewsWrocław, ul. Osobowicka. 2068 nie zapisał mi się w pamięci niczym szczególnym. Może jedynie tym ,że panował w kabinie syf. Jednak większość "stodwójek" u kresu swojej eksploatacji nie były szczególnie zadbane. Były wyjątki 2023, 2017, 2059, 2060.
2007_małe.jpg
200759 viewsWrocław, pętla Oporów. Oporów "po staremu". 2007 pojechał do Gdańska i tam pełni rolę tramwaju historycznego. Pamiętam, że ten wóz postanowił mi się zepsuć. Na ul. Grabiszyńskiej na wysokości byłej już zajezdni autobusowej upaliła się linka mostkująca sekcje rezystorów. Tramwaj trzeba było zepchnąć do zajezdni.
2018.jpg
201851 viewsWrocław, ul. Osobowicka. 2018 niczym szczególnym w pamięci nie zapisał mi się.
2040_2014.jpg
2040 i 205250 viewsWrocław, ul. Osobowicka. Gdy zaczynałem swoją przygodę w MPK, linia 14 i 24 była niemalże codziennością. Na tych liniach kursowały przeważnie "stodwójki", a że "świerzak" mógł coś potłuc wówczas stwierdzano, że lepiej gdy potłucze 102. Mi się nie zdarzyło, ale był taki jeden obywatel który miał ksywę "dewastator". Pozdrawiam.
2052.jpg
205246 viewsWrocław, ul. Osobowicka. Linia 14 na początku swojej trasy. 2052 był dziwny. Jakby mocy mu brakowało.
2059.jpg
205942 viewsWrocław, ul. Osobowicka. Lina 24 podąża w kierunku Osobowic. 2059 to jeden z lepszych wozów z garstki "stodwójek" jaka wtedy jeździła po mieście. Widoczne sygnalizatory były bardzo irytujące. Funkcjonowały "stałoczasowo". Mimo żywej duszy, w tym rejonie w określonych porach, trzeba było tramwaj zatrzymać przed "zamkniętym" sygnalizatorem. Na szczęście zlikwidowano je.
7420_małe.jpg
742053 viewsWrocław, ul. Bystrzycka. Linia 126 w kierunku ul. Racławickiej.
na_str.jpg
SA133-02463 viewsToruń. Pociąg osobowy relacji Toruń Główny - Brodnica przejeżdża most na Wiśle im. Ernesta Malinowskiego.
TKh49.jpg
TKh49-0535361 viewsWrocław Nadodrze - Wrocław Mikołajów. Parowóz z obsada Klubu Sympatyków Kolei z Wrocławia wykonuje kurs relacji Wrocław - Nadodrze jako pociąg o nazwie "APSIK"
sm42-802.JPG
SM42-80261 viewsWrocław Nowy Dwór. Powolna jazda w kierunku Gądowa
182_025-7.jpg
182 052-755 viewsMałowice Wołowskie - Orzeszków. Czeska lokomotywa prowadzi pociąg towarowy zestawiony z cystern typu "Zags" do przewozu gazu. W tle widać tarcze ostrzegawcze przed semaforami wjazdowymi do Małowic Wołowskich.
EU07-458_małe.jpg
EU07-45852 viewsŚcinawa. Duet lokomotyw EU07 ciągnie pociąg towarowy zestawiony w większości z wagonów typu Shimmns. Jako druga "wygaszona" jedzie EU07-453. Pociąg przejeżdża zbudowany w latach 1873-1874 most kolejowy na Odrze o długości 378 metrów. Widoczny tor (kierunek Głogów) został położony na 9 przęsłach o konstrukcji kratownicowej (8 krótkich oraz 1 dłuższe nad powierzchnią rzeki). Konstrukcja zachowała się niemalże w całości oryginalna w przeciwieństwie do przęseł toru sąsiedniego.
31WE-020_Os69341.jpg
31WE-02063 viewsSmardzów Wrocławski. Pociąg Kolei Dolnośląskich Os69341 relacji Wrocław Główny - Kłodzko Główne.
EP09-004_MALCZEWSKI.jpg
EP09-00471 viewsWrocław Brochów - Wrocław Główny. Pociąg InterCity MALCZEWSKI (IC3803) relacji Przemyśl Główny - Kołobrzeg. Ze względu na pandemię wirusa COVID-19 zestawienie pociągu zmniejszono z 8 do 3 wagonów.
EU07-339_BOLKO.jpg
EP07-33970 viewsWrocław Brochów - Wrocław Główny. InterCity BOLKO (IC 28100) z Lublina Głównego do Szczecina Głównego. W związku z pandemią wirusa COVID-19 zestawienie pociągu ograniczono do trzech wagonów. Pierwotnie pociąg był zestawiony z 5 wagonów.
193_390.jpg
193-39059 viewsZębice Wrocławskie - Święta Katarzyna. Vectron z zestawem wagonów samowyładowczych wypełnionych węglem zbliża się do przejazdu kolejowego ul. Prawocińskiej przy miejscowości Prawocin.
TEM2-291.jpg
TEM2-29165 viewsPszenno. Lokomotywa pracująca przy remoncie odcinka linii kolejowej 285 między Sobótką Zachodnią a Świdnicą Przedmieście. W dniu zrobienia zdjęcia lokomotywa z widocznymi wagonami była na fragmencie torowiska odciętego od linii kolejowej.
SM42-2311.jpg
SM42-231161 viewsKąty Wrocławskie. Lokomotywa odstawiona na uporek.
SA139-012.jpg
SA139-01264 viewsMokronos Górny. Pociąg osobowy KD 69203 "WIELKA SOWA" relacji Wrocław Główny - Bielawa Zachodnia mija bez zatrzymania nowo wybudowany przystanek osobowy. Wyzwaniem dla fotografujących w tym miejscu będzie zrobienie ciekawego składu z lodującym samolotem w tle.
ED161-007.jpg
ED161-00763 viewsSadowice Wrocławskie. IC 1624 "ORZESZKOWA" relacji Białystok - Jelenia Góra mija bez zatrzymania przystanek osobowy. Budynek tutejszego dworca obecnie jest w stanie agonalnym. Sprawia wrażenie, że rozpadnie się od pędu powietrza przejeżdżającego pociągu.
5-170-044-9.jpg
X4EC-044 (5 170 044-9)60 viewsKąty Wrocławskie. Vectron oczekujący na zatrudnienie.
1219 files on 39 page(s) 1

Wszelkie prawa zastrzeżone - All rights reserved.
copyright © 2011
Powered by Coppermine Photo Gallery